… sau discursurile persuasive de 30 de secunde. Care, introduse in mai toate evenimentele de tip talk si debate, au de fapt 1 minut si nu 30 de secunde. Oricum ar fi cred ca ar fi mai interesat de pastrat in 30 de secunde decat 1 minut. Cred ca este un antrenament minunat, in special pentru cei care sunt maestri in digresiuni sau cei care au dificultati in a-si concentra discursul.

Denumirea are in spate o poveste draguta a unui senior editor al Vanity Fair, care, prin 1990 incerca sa ii propuna anumite subiecte redactorului sef si intotdeauna intentia sa era sortita esecului pentru ca acesta din urma nu avea la dispozitie timpul necesar de a-l asculta. Si pentru ca in lift era sigur ca ii capteaza atentia, cat timp urca liftul, isi vindea ideea de subiect cat mai bine in asa fel incat sa fie acceptata ca subiect pentru urmatorul numar.

La baza, un elevator pitch este un discurs persuasiv de cateva secunde in care iti vinzi produsul/serviciul. Pare ca este foarte putin timp sau foarte simplu, dar numai cei care au incercat sa faca acest lucru stiu cat este de dificil acest exercitiu.

Pentru ca vrei sa fie si pe intelesul celui care asculta, vrei sa si vinzi, sa si convingi, sa fii si intr-o lumina pozitiva si sa creezi impact. Si toate acestea in doar cateva secunde?

Cum?

Mai intai pornim de la o forma foarte simpla, basic a acestui tip de pitch. Vei spune, in cate o propozitie sau o fraza mai scurta:

  • care este produsul/serviciul tau?
  • ce face el? de ce este util?
  • care este nevoia pe care o acopera?
  • cum anume face acest lucru
  • ce anume vrei de la interlocutor?

Dupa ce te familiarizezi cu aceasta structura indeajuns de bine, vei incerca sa te joci cu raspunsurile pentru intrebarile de mai sus. Si vei merge si mai in detaliu cu raspunsurile, cat mai nisat si cat mai personalizat. Pentru a-ti fi mai usor sa intelegi, o sa iti ofer un exemplu mai jos. Este unul clasic, dar recomandarea mea este sa incepi de la acest tip de discurs si dupa aceea sa il transformi in functie de abilitatile tale. Adica sa folosesti umorul, ironia, date statistice sau imagini.

Exemplu: Prezentare Workshop de Public Speaking folosind metode de actorie, Master of Crowds

Workshopul de Public Speaking folosind metode de actorie este o sesiune deschisa de antrenament de Public Speaking, 100% practica. Tu esti cel care scrie discursurile, le memoreaza si le livreaza fara emotii blocante, timp de 8 ore, pe intreg parcursul unei sesiuni de lucru. Pentru ca doar exersand devii din ce in ce mai bun, iar discursurile tale isi ating obiectivele. Frica de a vorbi in public este una dintre cele mai mari temeri ale secolului nostru, iar eu vreau sa iti arat ca tu o poti invinge foarte usor. Prin practica si prin exercitiu. Asa ca te astept sa lucram impreuna si sa reusesti sa devii un vorbitor mai bun decat cel de astazi.

Este un exemplu de baza al unui pitch de 30 de secunde.

Atentie, in aceasta etapa te vei familiariza cu ceea ce ar trebui comunicat si cu timpul in care esti nevoit sa comunici.

Intr-o faza ulterioara poti imbogati acest elevator pitch cu o poveste. Da, ai auzit bine. O poveste cu introducere, cuprins si incheiere. Momentan te provoc sa te familiarizezi cu forma basic si dupa ce scrii 6 sau 7 astfel de discursuri simple, poti trece la etapa urmatoare, in care spui povesti.

Abia astept sa imi scrii dupa ce ai parcurs prima etapa, sa imi spui cat de usor si la-ndemana iti este sa iti concentrezi informatia, iar eu te voi indruma catre etapa a doua, iar apoi catre a treia, cea in care transformam acest elevator pitch in unul memorabil.

Succes si astept sa imi scrii la lacramioara@masterofcrowds.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *